5. RÚBRICA D'AVALUACIÓ

Les rúbriques són una eina avaluadora senzilla i completa, ja que una de les seves  particularitats és que amb elles es pot afinar moltíssim allò que es vol avaluar. Concreta els diferents graus de perfecció, i afinen molt els criteris d’avaluació.

L’ús de les rúbriques permeten l’avaluació, l’autoavaluació i la coavaluació. El més idoni és que abans de realitzar la tasca, els alumnes visualitzeu quin és l’objectiu final d’aprenentatge. Per això, abans d’iniciar la tasca heu de tenir  una còpia de la rúbrica que utilitzarem, per prendre consciència de com sereu avaluats.

La rúbrica esdevé una manera de fer-vos partíceps del vostre propi procés d’aprenentatge. Primer heu d’omplir amb sinceritat amb una creu el  quadrat que  correspongui a cada un dels indicadors. Una vegada posades les 3 creus, s’ha de fer el càlcul. Després els professors validarà, si s’escau, la vostra valoració, i en cas contrari us explicarà el perquè de les discrepàncies. 

RÚBRICA D'AVALUACIÓ DEL TREBALL DE SÍNTESI FEM UN DOCUMENTAL
GRUP:________NOMS: ___________________________________________________
Escriviu  una x en el quadre p corresponent segons la valoració  de cada apartat i calcula els punts.

No assolit1
Poc assolit2
Força assolit3
Assolit4
EL PROCÉS
Treball del dia a dia durant l’excursió: interiors, exteriors, compliment de normes, comportament (en aquest apartat el professorat pot aplicar bonificacions o penalitzacions individuals)
p El grup ha treballat poc, i de manera poc correcta, no ha compartit la feina i ha quedat mal repartida, No ha aprofitat el temps amb algunes faltes comportament .
p El grup algunes vegades no ha  estat correcte, o no prou compartit o mal  repartit, aprofitant poc el temps i alguna falta de comportament
p El grup algunes vegades no ha  estat correcte, o no prou compartit o mal  repartit, aprofitant el temps i bon comportament
p El grup sempre ha estat correcte, ben compartit i ben repartit, aprofitant el temps i amb bon comportament

LA CARPETA
Carpeta ordenada, portada, índex, numeració, amb el guions, les fitxes, etc. segons les instruccions donades
p La carpeta no compleix alguna de les normes de presentació i té un aspecte poc polit, falten elements  i té moltes faltes d’ortografia en relació al text escrit.
p El treball incompleix diverses normes de presentació.
No hi ha cura amb les faltes d’ortografia.
p Té un aspecte polit però no compleix amb alguna de les normes de presentació. Hi ha algunes faltes d’ortografia
p La carpeta d’aprenentatge és ordenada, té portada índex, documents ordenats índex, es distingeixen els títols i subtítols del text. Hi ha poques faltes d’ortografia.
EL CURT
Temps: de 3 a 5  minuts
Text (narració, diàlegs o presentació)
Angulació. Plans. Efectes. Muntatge imatges. So. Música
Portada i crèdits
p Falta més d’un element del curt i algun aspecte  no estan prou correcte o no s’adequa
p Falta un element del curt i algun aspecte  no esta prou correcte o no s’adequa al contingut
p Un o dos aspectes del curt no estan prou correctes o no s’adeqüen al contingut
p S’ajusta a la durada, el text és adequant, el muntatge és correcte, el so  i la música s’adeqüen al contingut, la portada i el crèdits estan bé
AUTOAVALUACIÓ DE GRUP (30%):  
AVALUACIÓ DEL PROFESSORAT (70%): Tutor/a de la classe i professorat acompanyat.


6. EL TREBALL DE SÍNTESI ÉS UN PROJECTE COMPETENCIAL


Competència és la capacitat d'utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació. S’han agrupat en 8 blocs anomenats competències bàsiques.

Ésser competent implica comprendre les situacions, reflexionar sobre allò que està passant i discernir sobre la millor acció a fer d'acord a la dimensió social de cada situació. Així doncs, el terme competència inclou tant els sabers (coneixements teòrics) com les habilitats (coneixements pràctics o aplicacions) i les actituds (compromisos personals).

En el treball de grup heu de procurar compartir (socialitzar) totes les activitats, però també heu de saber aprofitar les competències ens les quals destaca cadascú.

El treball de síntesi posa a prova les vostres competències bàsiques.





Comentaris