5. RÚBRICA D'AVALUACIÓ
Les
rúbriques són una eina avaluadora senzilla i completa, ja que una de les
seves particularitats és que amb elles
es pot afinar moltíssim allò que es vol avaluar. Concreta els
diferents graus de perfecció, i afinen molt els criteris d’avaluació.
RÚBRICA D'AVALUACIÓ DEL TREBALL DE SÍNTESI FEM UN DOCUMENTAL
L’ús
de les rúbriques permeten l’avaluació,
l’autoavaluació i la coavaluació. El més idoni és que abans de realitzar la
tasca, els alumnes visualitzeu quin és l’objectiu final d’aprenentatge. Per això, abans d’iniciar la tasca heu de tenir una
còpia de la rúbrica que utilitzarem, per prendre consciència de com sereu avaluats.
La
rúbrica esdevé una manera de fer-vos partíceps del vostre propi procés
d’aprenentatge. Primer
heu d’omplir amb sinceritat amb una creu el
quadrat que correspongui a cada
un dels indicadors. Una vegada posades les 3 creus, s’ha de fer el càlcul.
Després els professors validarà, si s’escau, la vostra valoració, i en cas
contrari us explicarà el perquè de les discrepàncies.
RÚBRICA D'AVALUACIÓ DEL TREBALL DE SÍNTESI FEM UN DOCUMENTAL
GRUP:________NOMS: ___________________________________________________
Escriviu una x en el quadre p corresponent
segons la valoració de cada apartat i
calcula els punts.
No assolit1
|
Poc assolit2
|
Força assolit3
|
Assolit4
|
|
EL PROCÉS
Treball
del dia a dia durant l’excursió: interiors, exteriors, compliment de normes, comportament (en aquest apartat
el professorat pot aplicar bonificacions o penalitzacions individuals)
|
p El grup ha
treballat poc, i de manera poc correcta, no ha compartit la feina i ha quedat
mal repartida, No ha aprofitat el temps amb algunes faltes comportament .
|
p El
grup algunes vegades no ha estat
correcte, o no prou compartit o mal
repartit, aprofitant poc el temps i alguna falta de comportament
|
p El grup algunes
vegades no ha estat correcte, o no
prou compartit o mal repartit,
aprofitant el temps i bon comportament
|
p El grup sempre ha
estat correcte, ben compartit i ben repartit, aprofitant el temps i amb bon
comportament
|
LA CARPETA
Carpeta
ordenada, portada, índex, numeració, amb el guions, les fitxes, etc. segons
les instruccions donades
|
p La
carpeta no compleix alguna de les normes de presentació i té un aspecte poc
polit, falten elements i té moltes
faltes d’ortografia en relació al text escrit.
|
p El
treball incompleix diverses normes de presentació.
No hi
ha cura amb les faltes d’ortografia.
|
p Té
un aspecte polit però no compleix amb alguna de les normes de presentació. Hi
ha algunes faltes d’ortografia
|
p La
carpeta d’aprenentatge és ordenada, té portada índex, documents ordenats
índex, es distingeixen els títols i subtítols del text. Hi ha poques faltes
d’ortografia.
|
EL CURT
Temps:
de 3 a 5 minuts
Text
(narració, diàlegs o presentació)
Angulació.
Plans. Efectes. Muntatge imatges. So. Música
Portada
i crèdits
|
p Falta
més d’un element del curt i algun aspecte
no estan prou correcte o no s’adequa
|
p Falta
un element del curt i algun aspecte no
esta prou correcte o no s’adequa al contingut
|
p Un
o dos aspectes del curt no estan prou correctes o no s’adeqüen al contingut
|
p S’ajusta
a la durada, el text és adequant, el muntatge és correcte, el so i la música s’adeqüen al contingut, la
portada i el crèdits estan bé
|
AUTOAVALUACIÓ DE GRUP (30%):
AVALUACIÓ DEL PROFESSORAT (70%): Tutor/a de la classe i professorat acompanyat.
6. EL TREBALL DE SÍNTESI ÉS UN PROJECTE
COMPETENCIAL
Competència
és la capacitat d'utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal
i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de
coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la
reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada
situació. S’han agrupat en 8 blocs anomenats competències bàsiques.
Ésser competent implica comprendre les situacions, reflexionar sobre
allò que està passant i discernir sobre la millor acció a fer d'acord a la
dimensió social de cada situació. Així doncs, el terme competència inclou tant
els sabers (coneixements teòrics) com les habilitats (coneixements pràctics o
aplicacions) i les actituds (compromisos personals).
En el treball de grup heu de procurar compartir (socialitzar) totes les
activitats, però també heu de saber aprofitar les competències ens les quals
destaca cadascú.
El treball de síntesi posa a prova les vostres competències bàsiques.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada